SEO/SEM
SEO – Search Engine Optimization (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) - czyli Pozycjonowanie.
Każdy kto posiada własną stronę www chce, aby dotarła do jak największego grona potencjalnych klientów/czytelników, w tym momencie z pomocą przychodzi pozycjonowanie czyli doprowadzenie jej do jak najwyższych miejsc w wyszukiwarce dla opisujących naszą działalność fraz, bo tylko wtedy strona przyciąga wzrok potencjalnych klientów/czytelników.
Niestety wiele osób nadal nie wie czym jest pozycjonowanie a wręcz uważa je za niepotrzebne.
To duży błąd.
Poniżej prosty przykład:
Strona www zostaje przekazana klientowi, po kilku dniach klient dzwoni i mówi, że jego strony nie ma w internecie ! Jak to nie ma ? Czy wpisywał Pan adres strony w pasku przeglądarki - www.mojafirma.pl ? Klient odpowiada, że tak wpisywał ale w Google (!): Moja Firma - strony brak, próbował nawet wpisać w Google www.mojafirma.pl jednak nadal nic.
Po chwili tłumaczenia, że Google to nie internet, tylko największa na świecie wyszukiwarka, która kataloguje strony, następuje pytanie co w takim razie zrobić żeby strona znalazła się w bazie Google ?
Można powiedzieć, że w tym momencie zaczyna się już pozycjonowanie ponieważ, aby zdobyć najwyższe miejsca w wyszukiwarce, nasza strona musi na początku zostać skatalogowana – zaindeksowana. Istnieje na to kilka sposobów.
Stronę można po prostu dodać „ręcznie” do katalogu Google, jednak wtedy na pojawienie się strony możemy czekać nawet kilka miesięcy a i tak nie zawsze Google ją opublikuje.
Można też użyć specjalnych środków i zrobić bardzo szybko.
To jednak dopiero początek drogi, bo i owszem po zaindeksowaniu i wpisaniu mojafirma.pl strona pojawi się, i to nawet na pierwszym miejscu, ale przecież tak naprawdę nie o to chodzi. Nam zależy żeby pozyskać klientów nieznających nazwy naszej firmy a szukających konkretnej usługi np. mycie okien lub treści – przepis kulinarny itp.
Po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła: mycie okien naszym oczom ukażą się strony różnych firm z branży, ale naszej niestety tam nie będzie. To jest właśnie esencja pozycjonowania – doprowadzić stronę do pierwszych miejsc w Google, ponieważ według badań najwięcej osób zwraca uwagę na pierwsze 5 wyników a zdecydowana większość nie sprawdza więcej niż pierwszej strony wyników wyszukiwania.
SEM – Search Engine Marketing – czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych.
Założenie to samo co w przypadku pozycjonowania – osiągnąć jak najwyższe miejsca w wyszukiwarce na interesujące – opisujące naszą działalność frazy (zapytania). Reklama jest z reguły droższa od pozycjonowania jednak w przypadku AdWords strona pojawia się natychmiastowo na samej górze wyników wyszukiwania.
Dlatego jeśli zależy nam tylko na widoczności strony to najlepiej na starcie zastosować obie opcje – pozycjonowanie + reklama. Ponieważ pozycjonowanie wymaga czasu (od kilku dni do nawet kilku miesięcy - wszystko zależy od konkurencyjności frazy na którą pozycjonujemy) a reklama pojawia się ze skutkiem natychmiastowym jest to najlepsza opcja. W momencie kiedy pozycjonowanie osiąga zadowalające nas rezultaty można zaprzestać reklamy.
Jednak w przypadku reklam AdWords (reklamy Google) możliwości są o wiele większe i reklama nie musi docierać tylko do osób korzystających z wyszukiwarki. Dzięki rozbudowanym opcją można tworzyć zaawansowane kampanie, które mogą być kierowane np. na konkretny cel: jak zakup w naszym sklepie internetowym, do konkretnego klienta (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania) czy dzięki temu, że wiele witryn współpracuje z Google jako wydawcy możemy skierować reklamy na konkretne strony związane np. z naszą branżą.
tel: 505 461 510